Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Relationer..

Av iterapistolen - 22 november 2011 13:49


Det här med relationer är en viktig sak men också en sak som är svår.. Vi har olika relationer till olika människor vi träffar i livet.. det kan vara tandläkare, terapeuten, föräldrar, syskon, grannen, kollegor.. ja listan kan göras hur lång som helst faktiskt... Vad är det viktigaste i en relation?? För mig handlar det om öppenhet o ärlighet.. men ibland kan jag faktiskt tycka att det är lite obehagligt med öppenheten tillbaka.. Jag uppskattar den, men ibland har jag svårt att förhålla mig till den.. det beror ifs på vem den kommer ifrån o vad vi har för sorts av relation.. hur känner ni i det här??

Jag tror att olika möten vi har i livet att det utvecklar oss på gott o ont.. endel människor stannar kvar hela livet, andra försvinner längs vägen för att man helt enkelt tappar varandra, endel kanske man rent av är glad att man förlorat o aldrig igen vill ha tillbaka i livet.. Det kan se väldigt olika ut.. Men i alla relationer så tror jag iaf att man lär sig saker, även om lärdomen ibland kanske är hård eller annat.. Jag glömmer ofta bort möte jag har i livet.. man borde minnas det oftare..

Häromveckan på jobbet så satt jag utanför o väntade, då det plötsligt kom förbi en dam o satte sig bredvid mig för o vila innan hon skulle på ett gympapass.. Vi började småprata lite grann o damen i fråga var 88år gammal men pigg som attans o en enorm livsgnista.. vi fortsatte att prata om hur det var förr o hur saker idag, hur vi faktiskt är bortskämda med mkt i livet som vi är väldigt otacksamma över.. vår lilla pratstund gjorde mig sådär lite varm inombords o glad.. samtidigt väldigt fundersam.. hon hade en enorm livsgnista o det både såg man o hörde på henne via hennes sätt att prata.. jag tänkte en tanke för mig själv att jag hoppas att när jag kommer i samma ålder att jag kan hålla samma livsgnista som hon hade.. Jag har endel att jobba på fram tills dess..

När vårt samtal avslutades så tittade damen mot mig o sa..." tack för pratstunden o att du har varit så trevlig mot mig..."
Ibland blir man lite glad en stund, detta var en så stund som jag ska försöka komma ihåg lite extra...



 
 
Jenny

Jenny

22 november 2011 19:24

Hej gumman!

Svårt att svara på vad som är viktigast i en relation. Beror på om det är en kärleksrelation eller vänskaps-, familjerelation osv.. Men ömsesidig tillit och förtroende, ödmjukhet, humor. Det är sådana saker jag värdesätter mycket.

Kram på dig!

Ps: vad mysigt med den där gamla damen! Älskar hur äldre människor ger en en känsla av lugn i sina erfarenheter. ds

http://bortomljusochmorker.blogg.se

 
Linda

Linda

23 november 2011 20:17

Vilken go tant och vad härligt att hon kunde ge dig lite värme
Kram

http://frokenlejon.blogg.se

 
My

My

25 november 2011 07:31

Det verkar som om ni båda fick ut en hel del av det där samtalet. Underbart :)

Kram på dig och hoppas du får en fin dag idag, men fler sådana möten :)

http://tankarimy.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iterapistolen - 3 februari 2012 13:33

Tänkte köra en kort uppdate om någon fortf läser min lilla blogg.. Fick en rätt stor svacka efter jul o tappade 4 kg på kort tid.. har inte hämtat upp det än, inte ett dugg faktiskt.. mår väldigt dåligt o i måndags sov jag o grät hela dygent runt.....

Av iterapistolen - 20 december 2011 18:46

Var ett tag sen jag skrev, o det har gått upp o ner.. mycket mycket mycket tårar har det blivit.. det värsta är nog ovissheten att man inte vet.. att känna sig hatad men ändå inte veta säkert om det är så... försöker finna nån form av mening i allt d...

Av iterapistolen - 20 december 2011 18:46

Var ett tag sen jag skrev, o det har gått upp o ner.. mycket mycket mycket tårar har det blivit.. det värsta är nog ovissheten att man inte vet.. att känna sig hatad men ändå inte veta säkert om det är så... försöker finna nån form av mening i allt d...

Av iterapistolen - 9 december 2011 16:26

Idag har jag förlorat den viktigaste personen i mitt tillfrisknande.. Det gör så fruktanvärt ont i mig.. Men nånstans så visste jag att detta skulle komma förr eller senare.. tyvärr... Personen har inte dött, bara lämnat mig!! Tror att det hade var...

Av iterapistolen - 4 december 2011 17:34

  Jag kom iväg på julfesten igår o jag åt av maten.. precis som jag hade planerat.. Ibland när jag tappat i vikt så speedar hjärnan på att jag är tjock fastän jag har gått ner.. min tanke kom igår om det kunde varit så att jag faktiskt har tappat n...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards